کتاب مقدس, اول قرنتیان , فصل 15. is available here: https://www.bible.promo/chapters.php?id=11077&pid=48&tid=2&bid=30
Holy Bible project logo icon
FREE OFF-line Bible for Android Get Bible on Google Play QR Code Android Bible

Holy Bible
for Android

is a powerful Bible Reader which has possibility to download different versions of Bible to your Android device.

Bible Verses
for Android

Bible verses includes the best bible quotes in more than 35 languages

Pear Bible KJV
for Android

is an amazing mobile version of King James Bible that will help you to read this excellent book in any place you want.

Pear Bible BBE
for Android

is an amazing mobile version of Bible in Basic English that will help you to read this excellent book in any place you want.

Pear Bible ASV
for Android

is an amazing mobile version of American Standard Version Bible that will help you to read this excellent book in any place you want.

BIBLE VERSIONS / کتاب مقدس / عهد جديد / اول قرنتیان

کتاب مقدس - Old Persian Version, 1815

رومیان اول قرنتیان دوم قرنتیان

فصل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

1 اﻵن ای برادران، شما را از انجیلی که به شما بشارت دادم اعلام می نمایم که آن را هم پذیرفتید و در آن هم قایم می باشید،

2 و بوسیله آن نیز نجات می یابید، به شرطی که آن کلامی را که به شما بشارت دادم، محکم نگاه دارید والا عبث ایمان آوردید.

3 زیرا که اول به شما سپردم، آنچه نیز یافتم که مسیح برحسب کتب در راه گناهان ما مرد،

4 و اینکه مدفون شد و در روز سوم برحسب کتب برخاست؛

5 و اینکه به کیفا ظاهر شد و بعد از آن به آن دوازده،

6 و پس از آن، به زیاده از پانصد برادر یک بار ظاهر شد که بیشتر از ایشان تا امروز باقی هستند، اما بعضی خوابیده اند.

7 از آن پس به یعقوب ظاهر شد و بعد به جمیع رسولان.

8 و آخر همه بر من مثل طفل سقط شده ظاهر گردید.

9 زیرا من کهترین رسولان هستم و لایق نیستم که به رسول خوانده شوم، چونکه برکلیسای خدا جفا می رسانیدم.

10 لیکن به فیض خدا آنچه هستم هستم و فیض او که بر من بود باطل نگشت، بلکه بیش از همه ایشان مشقت کشیدم، اما نه من بلکه فیض خدا که با من بود.

11 پس خواه من و خواه ایشان بدین طریق وعظ می کنیم و به اینطور ایمان آوردید.

12 لیکن اگر به مسیح وعظ می شود که از مردگان برخاست، چون است که بعضی از شما می گویند که قیامت مردگان نیست؟

13 اما اگر مردگان را قیامت نیست، مسیح نیز برنخاسته است.

14 و اگر مسیح برنخاست، باطل است وعظ ما و باطل است نیز ایمان شما.

15 و شهود کذبه نیز برای خدا شدیم، زیرا درباره خدا شهادت دادیم که مسیح را برخیزانید، و حال آنکه او را برنخیزانید در صورتی که مردگان برنمی خیزند.

16 زیرا هرگاه مردگان برنمی خیزند، مسیح نیز برنخاسته است.

17 اما هرگاه مسیح برنخاسته است، ایمان شما باطل است و شما تاکنون در گناهان خود هستید،

18 بلکه آنانی هم که در مسیح خوابیده اند هلاک شدند.

19 اگر فقط در این جهان در مسیح امیدواریم، از جمیع مردم بدبخت تریم.

20 لیکن بالفعل مسیح از مردگان برخاسته و نوبر خوابیدگان شده است.

21 زیرا چنانکه به انسان موت آمد، به انسان نیز قیامت مردگان شد.

22 و چنانکه در آدم همه می میرند در مسیح نیز همه زنده خواهند گشت.

23 لیکن هرکس به رتبه خود؛ مسیح نوبر است و بعد آنانی که در وقت آمدن او از آن مسیح می باشند.

24 و بعد از آن انتها است وقتی که ملکوت را به خدا و پدر سپارد. و در آن زمان تمام ریاست و تمام قدرت و قوت را نابود خواهد گردانید.

25 زیرا مادامی که همه دشمنان را زیر پایهای خود ننهد، می باید او سلطنت بنماید.

26 دشمن آخر که نابود می شود، موت است.

27 زیرا «همه چیز را زیر پایهای وی انداخته است». اما چون می گوید که «همه چیز را زیر انداخته است»، واضح است که او که همه را زیر او انداخت، مستثنی ' است.

28 اما زمانی که همه مطیع وی شده باشند، آنگاه خود پسر هم مطیع خواهد شد او را که همه چیز را مطیع وی گردانید، تا آنکه خدا کل در کل باشد.

29 والا آنانی که برای مردگان تعمید می یابند، چه کنند؟ هرگاه مردگان مطلقاً برنمی خیزند، پس چرا برای ایشان تعمید می گیرند؟

30 و ما نیز چرا هر ساعت خود را در خطر می اندازیم؟

31 به آن فخری درباره شما که مرا در خداوند ما مسیح عیسی هست قسم، که هرروزه مرا مردنی است.

32 چون بطور انسان در افسس با وحوش جنگ کردم، مرا چه سود است؟ اگر مردگان برنمی خیزند، بخوریم و بیاشامیم چون فردا می میریم.

33 فریفته مشوید! معاشرات بد، اخلاق حسنه را فاسد می سازد.

34 برای عدالت بیدار شده، گناه مکنید زیرا بعضی معرفت خدا را ندارند. برای انفعال شما می گویم.

35 اما اگر کسی گوید: «مردگان چگونه برمی خیزند و به کدام بدن می آیند؟»،

36 ای احمق آنچه تو می کاری زنده نمی گردد جز آنکه بمیرد.

37 و آنچه می کاری، نه آن جسمی را که خواهد شد می کاری، بلکه دانه ای مجرد خواه از گندم و یا از دانه های دیگر.

38 لیکن خدا برحسب اراده خود، آن را جسمی می دهد و به هر یکی از تخمها جسم خودش را.

39 هر گوشت از یک نوع گوشت نیست، بلکه گوشت انسان، دیگر است و گوشت بهایم، دیگر و گوشت مرغان، دیگر و گوشت ماهیان، دیگر.

40 و جسمهای آسمانی هست و جسمهای زمینی نیز؛ لیکن شان آسمانی ها، دیگر و شان زمینی ها، دیگر است؛

41 و شان آفتاب دیگر و شان ماه دیگر و شان ستارگان، دیگر، زیرا که ستاره از ستاره در شان، فرق دارد.

42 به همین نهج است نیز قیامت مردگان. در فساد کاشته می شود، و در بی فسادی برمی خیزد؛

43 در ذلت کاشته می گردد و در جلال برمی خیزد؛ در ضعف کاشته می شود و در قوت برمی خیزد؛

44 جسم نفسانی کاشته می شود و جسم روحانی برمی خیزد. اگر جسم نفسانی هست، هرآینه روحانی نیز هست.

45 و همچنین نیز مکتوب است که انسان اول یعنی آدم نفس زنده گشت، اما آدم آخر روح حیاتبخش شد.

46 لیکن روحانی مقدم نبود بلکه نفسانی و بعد از آن روحانی.

47 انسان اول از زمین است خاکی ؛ انسان دوم خداوند است از آسمان.

48 چنانکه خاکی است،خاکیان نیز چنان هستند و چنانکه آسمانی است، آسمانی ها همچنان می باشند.

49 و چنانکه صورت خاکی را گرفتیم، صورت آسمانی را نیز خواهیم گرفت.

50 لیکن ای برادران این را می گویم که گوشت و خون نمی تواند وارث ملکوت خدا شود و فاسد وارث بی فسادی نیز نمی شود.

51 همانا به شما سری می گویم که همه نخواهیم خوابید، لیکن همه متبدل خواهیم شد.

52 در لحظه ای، در طرفه العینی ، به مجرد نواختن صور اخیر، زیرا کرنا صدا خواهد داد، و مردگان، بی فساد خواهند برخاست و ما متبدل خواهیم شد.

53 زیرا که می باید این فاسد بی فسادی را بپوشد و این فانی به بقا آراسته گردد.

54 اما چون این فاسد بی فسادی را پوشید و این فانی به بقا آراسته شد، آنگاه این کلامی که مکتوب است به انجام خواهد رسید که «مرگ در ظفر بلعیده شده است.

55 ای موت نیش تو کجا است و ای گور ظفر تو کجا؟»

56 نیش موت گناه است و قوت گناه، شریعت.

57 لیکن شکر خدا راست که ما را بواسطه خداوند ما عیسی مسیح ظفر می دهد.

58 بنابراین ای برادران حبیب من پایدار و بی تشویش شده، پیوسته در عمل خداوند بیفزایید، چون می دانید که زحمت شما در خداوند باطل نیست.

<< ← Prev Top Next → >>